LA PELL FINA
(sense cost de gestió afegit en la compra en línia)
Sinopsis
El Nacho i la Miranda, una jove parella de Barcelona, visiten uns amics que acaben de ser pares per conèixer el petit Jan. Tot sembla anar bé fins que el Nacho deixa anar, sense donar-li molta importància, que el bebè de l’Eloi i la Sònia… és molt lleig. A partir d’aquí, i tot i que els recent estrenats pares intenten treure ferro a l’assumpte, l’ambient s’enrareix i comencen a sortir a la llum algunes altres veritats que fins ara cadascú guardava.
La pell fina parla de tot allò que no estem preparats per dir ni per rebre. Dir la veritat està molt bé, però… què passa quan aquesta veritat ofèn? Cal dir-la? Aquesta obra reflexiona, en clau d’humor, sobre la manera que tenim de tractar-nos. Ens cuidem prou els uns als altres? Temes com la maternitat, el talent o les relacions de parella posen de manifest que tenir cura dels altres segueix sent una assignatura pendent.
Premis i nominacions:
Premis
V Premis Teatre Barcelona, Ángela Cervantes, millor interpretació revelació
Nominacions
XXVI Premios Max, Carmen Mrfà i Yago Alonso, CANDIDATS a Millor autoria revelació per “La pell fina”.
V Premis Teatre Barcelona, Carmen Marfà i Yago Alonso, millor text original
V Premis Teatre Barcelona, millor espectacle de petit format
V Premis Teatre Barcelona, Biel Duran, millor intèrpret de repartiment
XXVIII Premis Butaca, Carmen Marfà i Yago Alonso, millor text original
XXVIII Premis Butaca, millor espectacle de petit format
Fitxa artística
Autoria i direcció: Carmen Marfà i Yago Alonso
Intèrprets: Francesc Ferrer, Laura Pau, Laura Porta i Pau Vinyals
Escenografia: Elisenda Pérez
Vestuari: Nídia Tusal
Estudiant en pràctiques de vestuari: Èlia Domínguez
Disseny d’il·luminació i so: Xavi Gardés
Alumnes en pràctiques de regidoria (ITES): Núria Vega, Àlex Rodríguez i Paula Vicario
Imatge i vídeo de l’espectacle: Juanjo Marin
Disseny gràfic: Laia Alsina
Una producció de Sala Flyhard amb la col·laboració d’El Ramat Produccions i Lluïsos de Gràcia i el patrocini de Zen Barcelona Eyewear i KUMI sneakers
La crítica ha dit:
Un quartet d’actors frescos que serveixen una interpretació sense esquerdes.
La peça no decep. Aconsegueix portar al públic al port de l’emoció navegant pel riu cabalós de la comèdia. Va com un tro.
Un retrat generacional que aboca a una joventut que s’escola i una maduresa que és acceptada, per força, a desgrat de reviure l’última nit sense compromisos.
(Jordi Bordes, Recomana)
Una dramatúrgia de muntanya russa.
Les interpretacions són esplèndides. Individualment i en conjunt, sense matisos.
La pell fina és, sobretot, un cant a l’amistat, a aquella família d’elecció que sempre hi és, en la qual el bé sempre triomfa encara que les espines verbalitzades a vegades incomodin i facin mal.
(Oriol Osan, Núvol)
‘La pell fina’: una bona comèdia humana.
(Santiago Fontdevila, ARA)